theme725
1. DEFINIȚII ȘI
TERMENI
mobilier-practic.ro – este denumirea comercială a S.C. PRAMI SPRINT SRL,
având sediul social în BRAȘOV, Str. Traian Grozavescu, Nr.9A, Ap.9, având număr
de ordine în Registrul Comerțului J08/2213/2003, cod unic de înregistrare
fiscală RO15895699.
Vânzător – mobilier-practic.ro.
Cumpărător – Persoană, Firmă,
Companie sau Altă entitate juridică ce emite o Comandă și este înscrisă în
partea introductivă a facturii sub titlul Cumpărător (sau imputernicitul
acestuia).
Client – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 16
ani sau persoană juridică care are sau obține acces la CONȚINUT, prin orice
mijloc de comunicare pus la dispoziție de către mobilier-practic.ro
(electronic, telefonic, etc) sau în baza unui acord de utilizare existent intre
mobilier-practic.ro și acesta și care necesită crearea și utilizarea unui cont.
Utilizator – orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau
persoană juridică înregistrată pe site, care, prin finalizarea procesului de
creare a contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului
din secțiunea Termene și Condiții Generale.
Cont – secțiunea din site formată dintr-o adresa de e-mail și o
parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține
informații despre Client/Cumpărător și istoricul Cumpărătorului în Site (Comenzi, facturi
fiscale, garanții Bunuri, etc.). Utilizatorul este responsabil și se va asigura
că toate informațiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete și
actualizate.
Wishlist – secțiune din Cont care permite
Cumpărătorului/Utilizatorului să își creeze Liste cu Bunuri și Servicii pe care
dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții folosindu-se de
serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin
primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.
Coșul meu – secțiune din Cont care permite
Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește să
le achiziționeze la momentul adăugării sau la un moment ulterior; în cazul în
care Bunurile sau Serviciile nu sunt achiziționate la momentul adăugării prin
efectuarea Comenzii, Cumpărătorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit
de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de
Comunicări Comerciale din partea acestuia.
Site – magazinul online găzduit la adresa web
mobilier-practic.ro și subdomeniile acestuia.
Comanda – un document electronic ce intervine ca formă de
comunicare între Vânzător și Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite
Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția sa de a achiziționa Bunuri și
Servicii de pe Site.
Bunuri și Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv
produsele și serviciile menționate în Comandă, care urmează a fi furnizate de
către Vânzător, Cumpărătorului ca urmare a Contractului încheiat.
Campanii promoționale – acțiunea de a expune în scop comercial, un număr
finit de Bunuri și/sau Servicii având un stoc limitat și predefinit, pentru o
perioada limitată de timp stabilită de către Vânzător.
Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între
Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a
Cumpărătorului.
Conținut – reprezintă:
·
toate informațiile de
pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea
unui echipament electronic;
·
conținutul oricărui
e-mail trimis Cumpărătorului de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau
orice alt mijloc de comunicare disponibil;
·
orice informație
comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al Vânzătorului,
Cumpărătorului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de
către acesta;
·
informații legate de
Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de Vânzător într-o
anumită perioadă;
·
informații legate de
Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de către un terț cu care
Vânzătorul are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumita perioadă;
·
date referitoare la
Vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.
Dreptul
de retragere – dreptul consumatorului de a
beneficia de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage din contract, fără a fi
nevoit să-și justifice această decizie (conform art. 9 alin.(1) din OUG
34/2014). Dacă un client a comandat online un produs, îl poate returna în
termenul de 14 zile și își poate recupera banii plătiți pentru produs, cu
respectarea condițiilor legale.
Termenul de 14 zile
- Perioada de 14 zile pentru exercitarea
dreptului de retragere (adică pentru a face returul produsului) începe din ziua
imediat următoare datei la care are loc încheierea contractului sau livrarea
produselor și se calculează pe zile calendaristice.
Însă
dacă ultima zi a termenului se împlinește într-o zi de weekend ori sărbătoare
legală, termenul de 14 zile se prelungește până la sfârșitul următoarei zile
lucrătoare.
Garanția - un angajament asumat de vânzător sau producător față de
consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului
plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă
acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la
garanție.
Termenul de garanție - durata de timp de la data achiziționării produsului până
la data la care producătorul sau prestatorul își asumă responsabilitatea
remedierii / înlocuirii pe cheltuiala lui.
Review – o evaluare scrisă de către deținătorul sau beneficiarul
unui Bun sau Serviciu, evaluare redactată pe baza experienței personale și
capacității acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune dacă
Bunul sau Serviciul respectă sau nu specificațiile menționate de către
producător.
Comentariu – apreciere sau observație cu scop critic, pe
marginea unui Review sau a unui alt comentariu.
Document – prezentele Termene și Condiții.
Comunicări Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi:
e-mail/SMS/telefonic etc.) conținând informații generale și tematice,
informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care
le-ați achiziționat, informații cu privire la oferte sau promoții, informații
referitoare la Bunuri și Servicii adăugate în secțiunea “Cont/Coșul meu” sau
secțiunea “Cont/Lista de dorințe” precum și alte comunicări comerciale
cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din
vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către mobilier-practic.ro, Cumpărătorului,
prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător,
indiferent de modalitatea de livrare.
Specificații – toate specificațiile și/sau descrierile Bunurilor
și Serviciilor așa cum sunt precizate în descrierea acestora.
Date cu caracter personal - orice informație privind o persoana fizica
identificata sau identificabila (“persoana vizata”); în principiu, reprezintă
date personale: numele și prenumele persoanei, domiciliu, adresa de email,
CNP-ul, număr de telefon, coduri de identificare client/identificator online,
date de localizare etc.
Operator de date cu
caracter personal – înseamnă
persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agenția sau alt organism
care, singur sau împreuna cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de
prelucrare a datelor cu caracter personal.
Consimțământ – al persoanei vizate înseamna orice manifestare de
voință libera, specifica, informata și lipsita de ambiguitate a persoanei
vizate prin care aceasta accepta, printr-o, declarație sau printr-o acțiune
fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc sa fie prelucrate.
2. ACTE CONTRACTUALE
2.1. In momentul înregistrarii unei
Comenzi pe Site, Cumpărătorul isi da acordul cu forma de comunicare (telefonic
sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale.
2.2. Notificarea primită de către
Cumpărător, după efectuarea Comenzii are rol de informare și nu reprezintă
acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau
telefonic.
2.3. In cazul in care sunt motive
justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor
și/sau Serviciilor din Comandă. Dacă modifică cantitatea de Bunuri și/sau
Servicii din Comandă va anunța Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul
de telefon puse la dispoziția Vânzătorului la efectuarea Comenzii și va returna
suma achitată.
2.4. Contractul se considera
încheiat între Vânzător și Cumpărător în momentul primirii de către Cumpărător
de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice și/sau SMS a notificării de
expediere a Comenzii.
2.5. Documentul și informațiile
puse la dispoziție de către Vânzător pe Site vor sta la baza Contractului, în
completarea acestuia fiind certificatul de garanțe emis de către Vânzător sau
un furnizor al acestuia pentru Bunurile achiziționate.
3. POLITICA DE VÂNZARE
ONLINE
3.1. mobilier-practic.ro va permite
accesul în vederea efectuării unei Comenzii oricărui
Utilizator/Cumpărător.
Pentru motive justificate
mobilier-practic.ro își rezervă dreptul de a restricționa accesul
Utilizatorului/Cumpărătorului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la
unele din modalitățile de plată acceptate, în cazul în care consideră că în
baza conduitei sau a activității Utilizatorului/Cumpărătorului pe Site,
acțiunile acestuia ar putea prejudicia în vreun fel mobilier-practic.ro. În
oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumpărătorul se poate adresa
Departamentului de Relații cu Clienții al mobilier-practic.ro, pentru a fi
informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor
susmenționate.
3.2. Comunicarea cu Vânzătorul se
poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta sau prin adresele menționate
la secțiunea “contact” din Site. Vânzătorul are libertatea de a gestiona
informațiile primite fără a fi nevoit sa aducă justificări pentru
aceasta.
3.3 În cazul unui volum de trafic
neobișnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet,
mobilier-practic.ro își rezervă dreptul de a cere Utilizatorilor/Cumpărătorilor
introducerea manuală a codurilor de validare de tip captcha, în vedere
protejării informației din cadrul Site-ului.
3.4. Toate tarifele aferente
Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și
includ T.V.A.
3.5. În cazul plăților online
Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost
suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane
de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în
cazul în care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Responsabilitatea
pentru aceasta acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
3.6 Toate informațiile folosite
pentru descrierea Bunurilor și/sau a Serviciilor disponibile pe Site (imagini
statice / dinamice / prezentări multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație
contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu
de prezentare.
6.1. Clientul/Cumpărătorul poate
efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor dorite în coșul de
cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre
modalitățile indicate. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Bun este
disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru
aceasta. Adăugarea unui Bun în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării
Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici
rezervarea automata a Bunului.
6.2. Prin finalizarea Comenzii
Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului
de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării
Comenzii.
6.3. Prin finalizarea Comenzii,
Cumpărătorul consimte că Vânzătorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc
disponibil / agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesară
contactarea Cumpărătorului.
6.4. Vânzătorul poate anula Comanda
efectuată de către Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate
Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de
cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese
în următoarele cazuri:
6.4.1. neacceptarea de către banca
emitenta a cardului Cumpărătorului, a tranzacției, în cazul plații online;
6.4.2. invalidarea tranzacției de
către procesatorul de carduri agreat de mobilier-practic.ro, în cazul plății
online;
6.4.3. datele furnizate de către
Client/Cumpărător, pe Site sunt incomplete și/sau incorecte;
6.5. Cumpărătorul are dreptul să se
retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun, în termen de 14 zile
calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri
decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a
unui Bun expiră în termen de 14 zile de la:
·-
ziua în care
Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care
Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi
livrate separat
·-
ziua în care
Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în
cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
6.6. În cazul în care
Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa online
formularul de retur ce se regăsește AICI.
IMPORTANT!
Nu este posibilă retragerea din contract doar prin
simpla returnare a produselor comandate de clientul tău.
Iar refuzul livrării produselor sau neridicarea lor
de la curierat / poștă nu este considerat ca fiind o exercitare a dreptului de
retragere.
6.7. În cazul în care
Clientul/Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului
legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri
care au însoțit produsul respectiv. În cazul în care Comanda este achitată,
Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la data
informării Vânzătorului de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere
din Contract. Suma va fi returnată după cum urmează:
6.7.1. pentru Comenzile achitate cu
card online - prin restituire în contul din care a fost efectuata plata;
6.7.2. pentru Comenzile achitate cu
OP/ramburs/Card bancar-> prin virament bancar;
6.8. Vânzătorul va putea amâna
rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vândute sau până la primirea unei
dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit
să recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recentă).
6.9. În cazul în care un Bun
comandat de către Cumpărător, nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din
urma va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în
contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului, în termen de maxim 7
(șapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt
sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de
reziliere a Contractului.
6.10. Disponibilitatea unui Bun va
fi afișată în Site după cum urmează:
·
“termen
de livrare 2-5 săptămâni” – disponibil pe bază de precomandă („ADAUGA IN
COS”)
7. RETURNAREA PRODUSELOR
Conform legislatiei in vigoare in Romania, clientul poate renunta la produsele cumparate, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice, legislatia se aplica doar in cazul persoanelor fizice (OUG 34/2014). Renuntarea la produsele cumparate se face doar in urma unei instiintari prin e-mail sau telefonic.
Cheltuielile de returnare a produselor cumparate din magazinul nostru vor fi suportate in totalitate de client iar rambursarea contravalorii acestora se va face in cel mult 14 de zile de la data denuntarii produsului de catre client.
BUNURI PENTRU CARE NU SE
ASIGURĂ DREPTUL DE RETRAGERE
7.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere
din Contract următoarele:
7.1.1. furnizarea de Bunuri
confecționate după specificațiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în
mod clar;
7.1.2. furnizarea de Bunuri care
sunt susceptibile a se deteriora;
7.1.3. furnizarea de produse
sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din
motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
7.1.4. produsele deteriorate:
Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost livrate (in
ambalajul original nedeteriorat, cu toate accesoriile si documentele care l-au
insotit).
7.1.5. produsele care
prezinta urme de utilizare: Produsele care prezinte modificari fizice,
lovituri, zgarieturi, uzura, etc.
7.1.6. produsele care nu
au toate documentele insotitoare cu care au fost expediate (factura,
garantie, manual instructiuni, etc).
7.1.7. de asemenea nu acceptam la
retur produsele din categoria consumabilelor, care sunt desigilate.
7.1.8. contractele în cazul cărora Cumpărătorul a solicitat în mod special Vânzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vânzătorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumpărător sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;
In cazul produselor care au fost returnate si prezinta urme de uzura, deteriorare ne rezervam dreptul de a refuza primirea produsului sau de a percepe taxe suplimentare pentru readucerea lor la starea initiala care pot avea o valoare intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului.
In cazul in care produsul
livrat nu corespunde cu cel comandat de dvs. (caracteristici, etc.), produsul
prezinta defecte de fabricatie sau componente lipsa din colet, costul
de transport (sau schimbare) al produsului este suportat in intregime de noi.
Pentru
orice detalii sau neclaritati va rugam sa ne contactati prin e-mail sau
telefonic.
8. FACTURARE – PLATĂ
8.1. Preturile Bunurilor afișate în cadrul site-ului
www.mobilier-practic.ro includ T.V.A. conform legislației în vigoare.
8.2. Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată sunt
specificate în fiecare Comandă. Vânzătorul va emite către Cumpărător o factură
pentru Bunurile livrate, obligația Cumpărătorului fiind să furnizeze toate
informațiile necesare emiterii facturii conform cu legislația în vigoare.
8.3. Pentru o corectă comunicare a facturii aferente Comenzii,
Cumpărătorului îi revin obligațiile de a-și actualiza ori de câte ori este
cazul datele din Contul său și de a accesa informațiile și documentele aferente
fiecărei Comenzi.
8.4 Datele cardului de plată ale Utilizatorului/ Cumpărătorului
nu vor fi accesibile mobilier-practic.ro și nici nu
vor fi stocate de către de mobilier-practic.ro sau de către procesatorul de
plăți integrat în Site, ci doar de către instituția de autorizare a Tranzacției
sau o altă entitate autorizată să presteze servicii de stocare date de
identificare a cardului, despre a cărei identitate Utilizatorul/ Cumpărătorul
va fi informat, anterior introducerii datelor.
8.5. Pentru motive de securitate a Tranzacțiilor Utilizatorul/ Cumpărătorul este sfătuit să nu rămână logat pe Site și să nu seteze opțiunea de logare automată pe dispozitivele mobile
9. LIVRAREA BUNURILOR
9.1. Condițiile de livrare a Bunurilor vândute de către
mobilier-practic.ro le regăsești în secțiunea Livrare, retur și
reclamații.
9.2. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor
și va asigura transmiterea documentelor însoțitoare.
9.3. Vânzătorul va efectua livrarea Bunurilor numai pe teritoriul României.
10. GARANȚII
10.1. Toate Bunurile comercializate de către mobilier-practic.ro, beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor.
11. TRANSFERUL PROPRIETĂȚII BUNURILOR
11.1. Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferată la livrare,
după efectuarea plății din partea Cumpărătorului în locația indicată în Comandă
(înțelegând prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport
furnizat de curier sau semnarea de primire pe factura fiscală în cazul
livrărilor efectuate de personalul Vânzătorului).
11.2. mobilier-practic.ro garantează originalitatea Bunurilor livrate. Acestea (atunci când este cazul) sunt însoțite de certificat de garantie.