You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Termeni & Conditii

          1. DEFINIȚII ȘI TERMENI 

          mobilier-practic.ro – este denumirea comercială a S.C. PRAMI SPRINT SRL, având sediul social în BRAȘOV, Str. Traian Grozavescu, Nr.9A, Ap.9, având număr de ordine în Registrul Comerțului J08/2213/2003, cod unic de înregistrare fiscală RO15895699.

          Vânzător – mobilier-practic.ro.

          Cumpărător Persoană, Firmă, Companie sau Altă entitate juridică ce emite o Comandă și este înscrisă în partea introductivă a facturii sub titlul Cumpărător (sau imputernicitul acestuia).

          Client – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoană juridică care are sau obține acces la CONȚINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispoziție de către mobilier-practic.ro (electronic, telefonic, etc) sau în baza unui acord de utilizare existent intre mobilier-practic.ro și acesta și care necesită crearea și utilizarea unui cont.

          Utilizator – orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoană juridică înregistrată pe site, care, prin finalizarea procesului de creare a contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termene și Condiții Generale.

          Cont – secțiunea din site formată dintr-o adresa de e-mail și o parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține informații despre Client/Cumpărător și istoricul  Cumpărătorului în Site (Comenzi, facturi fiscale, garanții Bunuri, etc.). Utilizatorul este responsabil și se va asigura că toate informațiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete și actualizate.

          Wishlist – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să își creeze Liste cu Bunuri și Servicii pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții folosindu-se de serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.

          Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește să le achiziționeze la momentul adăugării sau la un moment ulterior; în cazul în care Bunurile sau Serviciile nu sunt achiziționate la momentul adăugării prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.

          Site – magazinul online găzduit la adresa web mobilier-practic.ro și subdomeniile acestuia.

          Comanda – un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția sa de a achiziționa Bunuri și Servicii de pe Site.

          Bunuri și Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele și serviciile menționate în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Vânzător, Cumpărătorului ca urmare a Contractului încheiat.

          Campanii promoționale – acțiunea de a expune în scop comercial, un număr finit de Bunuri și/sau Servicii având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioada limitată de timp stabilită de către Vânzător.

          Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului.

          Conținut – reprezintă:

          ·         toate informațiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;

          ·         conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorului de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;

          ·         orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al Vânzătorului, Cumpărătorului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de către acesta;

          ·         informații legate de Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de Vânzător într-o anumită perioadă;

          ·         informații legate de Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de către un terț cu care Vânzătorul are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumita perioadă;

          ·         date referitoare la Vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.

          Dreptul de retragere – dreptul consumatorului de a beneficia de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage din contract, fără a fi nevoit să-și justifice această decizie (conform art. 9 alin.(1) din OUG 34/2014). Dacă un client a comandat online un produs, îl poate returna în termenul de 14 zile și își poate recupera banii plătiți pentru produs, cu respectarea condițiilor legale.

          Termenul de 14 zile - Perioada de 14 zile pentru exercitarea dreptului de retragere (adică pentru a face returul produsului) începe din ziua imediat următoare datei la care are loc încheierea contractului sau livrarea produselor și se calculează pe zile calendaristice.

          Însă dacă ultima zi a termenului se împlinește într-o zi de weekend ori sărbătoare legală, termenul de 14 zile se prelungește până la sfârșitul următoarei zile lucrătoare.

          Garanția - un angajament asumat de vânzător sau producător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție.

          Termenul de garanție - durata de timp de la data achiziționării produsului până la data la care producătorul sau prestatorul își asumă responsabilitatea remedierii / înlocuirii pe cheltuiala lui.

          Review – o evaluare scrisă de către deținătorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactată pe baza experienței personale și capacității acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune dacă Bunul sau Serviciul respectă sau nu specificațiile menționate de către producător.

          Comentariu – apreciere sau observație cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu.

          Document – prezentele Termene și Condiții.

          Comunicări Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic etc.)  conținând informații generale și tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la oferte sau promoții, informații referitoare la Bunuri și Servicii adăugate în secțiunea “Cont/Coșul meu” sau secțiunea  “Cont/Lista de dorințe” precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.

          Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către mobilier-practic.ro, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.

          Specificații – toate specificațiile și/sau descrierile Bunurilor și Serviciilor așa cum sunt precizate în descrierea acestora.

          Date cu caracter personal - orice informație privind o persoana fizica identificata sau identificabila (“persoana vizata”); în principiu, reprezintă date personale: numele și prenumele persoanei, domiciliu, adresa de email, CNP-ul, număr de telefon, coduri de identificare client/identificator online, date de localizare etc.

          Operator de date cu caracter personal – înseamnă persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agenția sau alt organism care, singur sau împreuna cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal.

          Consimțământ – al persoanei vizate înseamna orice manifestare de voință libera, specifica, informata și lipsita de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta accepta, printr-o, declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc sa fie prelucrate.

          2. ACTE CONTRACTUALE 

          2.1. In momentul înregistrarii unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul isi da acordul cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale. 

          2.2. Notificarea primită de către Cumpărător, după efectuarea Comenzii are rol de informare și nu reprezintă acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic. 

          2.3. In cazul in care sunt motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor și/sau Serviciilor din Comandă. Dacă modifică cantitatea de Bunuri și/sau Servicii din Comandă va anunța Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul de telefon puse la dispoziția Vânzătorului la efectuarea Comenzii și va returna suma achitată. 

          2.4. Contractul se considera încheiat între Vânzător și Cumpărător în momentul primirii de către Cumpărător de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice și/sau SMS a notificării de expediere a Comenzii. 

          2.5. Documentul și informațiile puse la dispoziție de către Vânzător pe Site vor sta la baza Contractului, în completarea acestuia fiind certificatul de garanțe emis de către Vânzător sau un furnizor al acestuia pentru Bunurile achiziționate. 

          3. POLITICA DE VÂNZARE ONLINE 

          3.1. mobilier-practic.ro va permite accesul în vederea efectuării unei Comenzii oricărui Utilizator/Cumpărător. 

          Pentru motive justificate mobilier-practic.ro își rezervă dreptul de a restricționa accesul Utilizatorului/Cumpărătorului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele din modalitățile de plată acceptate, în cazul în care consideră că în baza conduitei sau a activității Utilizatorului/Cumpărătorului pe Site, acțiunile acestuia ar putea prejudicia în vreun fel mobilier-practic.ro. În oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumpărătorul se poate adresa Departamentului de Relații cu Clienții al mobilier-practic.ro, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor susmenționate. 

          3.2. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta sau prin adresele menționate la secțiunea “contact” din Site. Vânzătorul are libertatea de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit sa aducă justificări pentru aceasta. 

          3.3 În cazul unui volum de trafic neobișnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet, mobilier-practic.ro își rezervă dreptul de a cere Utilizatorilor/Cumpărătorilor introducerea manuală a codurilor de validare de tip captcha, în vedere protejării informației din cadrul Site-ului. 

          3.4. Toate tarifele aferente Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ T.V.A. 

          3.5. În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Responsabilitatea pentru aceasta acțiune o poartă numai Cumpărătorul. 

          3.6 Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor și/sau a Serviciilor disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.

           6. COMANDA 

          6.1. Clientul/Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Bun este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Bun în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Bunului. 

          6.2. Prin finalizarea Comenzii Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii. 

          6.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că Vânzătorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesară contactarea Cumpărătorului. 

          6.4. Vânzătorul poate anula Comanda efectuată de către Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:

          6.4.1. neacceptarea de către banca emitenta a cardului Cumpărătorului, a tranzacției, în cazul plații online;

          6.4.2. invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de mobilier-practic.ro, în cazul plății online;

          6.4.3. datele furnizate de către Client/Cumpărător, pe Site sunt incomplete și/sau incorecte; 

          6.5. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun expiră în termen de 14 zile de la:

          ·-         ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat

          ·-         ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

           6.6. În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa online formularul de retur ce se regăsește AICI

          IMPORTANT!

          Nu este posibilă retragerea din contract doar prin simpla returnare a produselor comandate de clientul tău.

          Iar refuzul livrării produselor sau neridicarea lor de la curierat / poștă nu este considerat ca fiind o exercitare a dreptului de retragere.

          6.7. În cazul în care Clientul/Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv. În cazul în care Comanda este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată după cum urmează:

          6.7.1. pentru Comenzile achitate cu card online - prin restituire în contul din care a fost efectuata plata;

          6.7.2. pentru Comenzile achitate cu OP/ramburs/Card bancar-> prin virament bancar; 

          6.8. Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recentă). 

          6.9. În cazul în care un Bun comandat de către Cumpărător, nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urma va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului, în termen de maxim 7 (șapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a Contractului. 

          6.10. Disponibilitatea unui Bun va fi afișată în Site după cum urmează:

          ·         “termen de livrare 2-5 săptămâni” – disponibil pe bază de precomandă („ADAUGA IN COS”)

          7. RETURNAREA PRODUSELOR

          Conform legislatiei in vigoare in Romania, clientul poate renunta la produsele cumparate, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice, legislatia se aplica doar in cazul persoanelor fizice (OUG 34/2014). Renuntarea la produsele cumparate se face doar in urma unei instiintari prin e-mail sau telefonic.

          Cheltuielile de returnare a produselor cumparate din magazinul nostru vor fi suportate in totalitate de client iar rambursarea contravalorii acestora se va face in cel mult 14 de zile de la data denuntarii produsului de catre client.


          BUNURI PENTRU CARE NU SE ASIGURĂ DREPTUL DE RETRAGERE 

          7.1.    Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:

          7.1.1. furnizarea de Bunuri confecționate după specificațiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;

          7.1.2. furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora;

          7.1.3. furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

          7.1.4. produsele deteriorate: Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalajul original nedeteriorat, cu toate accesoriile si documentele care l-au insotit).

          7.1.5. produsele care prezinta urme de utilizare: Produsele care prezinte modificari fizice, lovituri, zgarieturi, uzura, etc.

          7.1.6. produsele care nu au toate documentele insotitoare cu care au fost expediate (factura, garantie, manual instructiuni, etc).

          7.1.7. de asemenea nu acceptam la retur produsele din categoria consumabilelor, care sunt desigilate.

          7.1.8. contractele în cazul cărora Cumpărătorul a solicitat în mod special Vânzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vânzătorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumpărător sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;

          In cazul produselor care au fost returnate si prezinta urme de uzura, deteriorare ne rezervam dreptul de a refuza primirea produsului sau de a percepe taxe suplimentare pentru readucerea lor la starea initiala care pot avea o valoare intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului.

          In cazul in care produsul livrat nu corespunde cu cel comandat de dvs. (caracteristici, etc.), produsul prezinta defecte de fabricatie sau componente lipsa din colet, costul de transport (sau schimbare) al produsului este suportat in intregime de noi.

          Pentru orice detalii sau neclaritati va rugam sa ne contactati prin e-mail sau telefonic.

          8. FACTURARE – PLATĂ 

          8.1. Preturile Bunurilor afișate în cadrul site-ului www.mobilier-practic.ro includ T.V.A. conform legislației în vigoare. 

          8.2. Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată sunt specificate în fiecare Comandă. Vânzătorul va emite către Cumpărător o factură pentru Bunurile livrate, obligația Cumpărătorului fiind să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform cu legislația în vigoare. 

          8.3. Pentru o corectă comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumpărătorului îi revin obligațiile de a-și actualiza ori de câte ori este cazul datele din Contul său și de a accesa informațiile și documentele aferente fiecărei Comenzi. 

          8.4 Datele cardului de plată ale Utilizatorului/ Cumpărătorului nu vor fi accesibile mobilier-practic.ro și nici nu vor fi stocate de către de mobilier-practic.ro sau de către procesatorul de plăți integrat în Site, ci doar de către instituția de autorizare a Tranzacției sau o altă entitate autorizată să presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a cărei identitate Utilizatorul/ Cumpărătorul va fi informat, anterior introducerii datelor.

          8.5. Pentru motive de securitate a Tranzacțiilor Utilizatorul/ Cumpărătorul este sfătuit să nu rămână logat pe Site și să nu seteze opțiunea de logare automată pe dispozitivele mobile

                  9. LIVRAREA BUNURILOR 

          9.1. Condițiile de livrare a Bunurilor vândute de către mobilier-practic.ro le regăsești în secțiunea Livrare, retur și reclamații. 

          9.2. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor și va asigura transmiterea documentelor însoțitoare. 

          9.3. Vânzătorul va efectua livrarea Bunurilor numai pe teritoriul României. 

          10. GARANȚII 

          10.1. Toate Bunurile comercializate de către mobilier-practic.ro, beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor.  

          11. TRANSFERUL PROPRIETĂȚII BUNURILOR 

          11.1. Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferată la livrare, după efectuarea plății din partea Cumpărătorului în locația indicată în Comandă (înțelegând prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de primire pe factura fiscală în cazul livrărilor efectuate de personalul Vânzătorului).

          11.2. mobilier-practic.ro garantează originalitatea Bunurilor livrate. Acestea (atunci când este cazul) sunt însoțite de certificat de garantie.